tigra

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Styrelsens skriftliga svar

Av Annelie - 31 mars 2011 20:50

Funderade om jag skulle lägga ut de skriftliga svar jag och Cecilia fått men väljer att göra det. Det står inegnstans i dokumentet att det är konfidentiellt, och jag ser det därför som en officell handling.


Läs och njut   


"

Skriftligt svar angående styrelsens val av sammankallande och kommittéledning i kommittén för avel och hälsa.

Vid styrelsemötet 26-27/3 2011 i Örebro fastställde styrelsen att tillsätta en sammankallade för kommittén avel/hälsa och valet blev Gun B. I samråd med Gun tillsattes sedan Louise Hsom sekreterare tillika avelsrådgivare och Linda H som ansvarig för hälsa. Styrelsen beslutade även att tillfråga Annelie F och Cecilia S att under kommittén arbeta och ansvara för sjukdomsrapporteringen.

Styrelsen är på intet vis skyldig att motivera ovanstående val av personer.

I rasklubbstadgarna paragraf 3.2 står det:

Styrelsen utser sektorledning och befogenheterna till dessa.

Förtydligande av rasklubbsstadgarna

-          På årsmötet väljer medlemmarna styrelse

Det är upp till medlemmarna vid årsmötet att tillsätta eller avsätta styrelsemedlemmar.

-          Styrelsen utser sektor/kommittéledning och befogenheter till dessa

Styrelsen har ansvaret för föreningen gällande verksamhet och ekonomi.

Styrelsen har full rätt att utse/välja tillika avsätta ansvariga för kommittéer och sektorer.

Detta är ytterligare ett förtydligande av tidigare brev/samtal till Annelie F och Cecilia S.

Falun 29/3 2011

Syrelsen Afr gm


 ....


 Jag måste instämma i det Cecilia skrev som svar

"Nej, jag kan inte påstå att det känns överdriver mkt till belåtenhet. Jag är
fortfarande intresserad av att veta hur man resonerade när man arbetade i
VECKOR utan att en enda gång kontakta oss. Jag är också nyfiken på hur man
bedömde våran kompetens som otillräcklig, utan att en enda gång ha pratat
med någon av oss. Framför allt är jag nyfiken på om det verkligen känns som
korrekt förfarande att avsätta oss utan att prata med oss om det i förväg,
med motiveringen "För att vi säger så".


 Jag har bestämt mig för att mitt brinnande intresse för rottweilern kommer jag arbeta vidare med utanför klubben för inbördes beundran. Och nej jag är inte bitter för att vi "valts bort" jag är upprörd och förbannad över hur man agerar när man ena stunden står och skriker om att "medlemmarna är AfR", "vi måste alla hjälpas åt för vår ras" och sedan gör så här.  


Tack och hej för mig.

Nu lägger jag min fokus på förhoppningsvis kommande valpar, lokalklubben och träning, tänk vad mkt mer tid jag får ;)


Till sist TACK för alla mail, pm, telefonsamtal och glada tillrop. Det värmer ska ni veta!   


 
 
Madde

Madde

31 mars 2011 21:14

jag är mållös......Åter igen har det hänt. jag avgick som medlem förra året, och trodde att med nya friska tag skulle allt bli bra. så mösts man av detta. Ja annelie, det är nog som du skriver. Man blir obekväm med åsikter. Att ha attityden att som medlem, och delaktig i styrelsearbete ska du hålla tyst. även om ens brist på tystnad handlar om att få RASEN att överleva. Klubben för inbördes beundran har gjort det igen. förklaring; inbördes beundran= blunda för det som händer, som egentligen inte gynnar rasen, blunda.....Jag vet tyvcärr fler medlemmar som är på väg... därifrån!

http://www.jagerhouse.com

 
Cathrine

Cathrine

31 mars 2011 21:26

Hej

Vad säger man..Jag förstår inget överhuvudtaget..kan det vara en så kallad upprensning ,för att vissa blir för obekvämma för att man säger vad man tycker..och värnar om en frisk ras?
Detta är faktiskt i mina ögon sorgligt..det känns lite som afr håller på gräver sig en egen grav..jag tror att det kommer bli svårt att få folk jobba ideelt för en förening..när det går till på detta sätt..jag blir ledsen och arg när man läser..

http://vargstubackens.se

 
Cathrine

Cathrine

31 mars 2011 22:20

Låter som det gått till på samma sätt som när vi i Skåne-Blekinge LO blev av med rasspecialen utan vår vetskap, utan motivering och utan att få svar... Den flyttades utan kontakt med oss i LO:t och hade vi inte fått veta det bakvägen av "någon som kände någon" så hade vi antagligen inte vetat än! Så klart att man tappar lusten att engagera sig och hjälpa till när det inte är värt ett skit... Stå på dej!!

http://www.jinxhundcenter.som

 
Glimz

Glimz

2 april 2011 21:36

Anneli vännen vad i hela friden är det som händer??!! Dem trodde nog inte att du/ni kunde så mycket, ack vad dem bedrog sig. Jag håller på dig i alla lägen! Du är ingen ja sägare och det ses inte som gott många gånger = oerhört obekvämt.
Stor stor kram till dig!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 22 januari 2012 13:36

Nu var det alldeles för länge sen sist. Tyvärr blev det ju inga valpar, och kommer inte bli några valpar på Panthera. Orsaken är en förträngning i bäckenet som gör att det med stor sannolikhet kommer bli kejsarsnitt, och det är för mig inget att gå...

Av Annelie - 23 oktober 2011 17:15


Tillbaka efter fantastiska dagar i Kloten, vilka miljöer och träna hund i. Alla hundarna har skött sig exemplariskt (och förare likaså ;)   Panthera har fått flera utmaningar i spåret och jag har faktiskt hittat en liten nyckel till varför hon gå...

Av Annelie - 31 juli 2011 16:10

Nu var det länge sen sist, vi gick alla ner i "jag vill inget alls" när det visade sig att Panthera gått tom. Jag trodde enormt mkt på kombinationen och vet att det med största sannolikhet hade blivit riktigt bra arbetshundar. Men det är väl någon me...

Av Annelie - 9 maj 2011 11:50

Här går vi och väntar för fultl för att få veta - är hon dräktig heller inte. Är hon inte det - ja då lurar hon mig väldigt bra, hon snattar mat som aldrig förr, är lugnare och känns vuxnare.   Nexus och Husse Calle har varit ute och tävlat ige...

Av Annelie - 3 maj 2011 10:07

Panthera är parad i påskveckan och nu hoppas vi såklart på valpar. Uppdatering följer    ...

Ovido - Quiz & Flashcards