tigra

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Träning i full gång och Panthera har börjat löpa

Av Annelie - 7 april 2011 19:36

Först TACK för allt stöd jag fått med hänseende till mina blogginlägg om Rottweilerklubbens styrelsen, det värmer ska ni veta!

Nu vänder jag dock blad och går vidare med mitt   

....


Så har våren börjat komma och med det också träningsmotivationen.


Vi har kört igång rejält och varvar spår och uppletande med lydnad, målet var den lägre tävling vi ÄNTLIGEN kommit med på (jag tror jag leder något slags bortlottningsrekord...någon som slår mig? - 4 gånger i år 11 förra året (iofs med två olika hundar) Appellen kom vi ju med på tredje vi anmälde till och då som reserv inringd kvällen innan. Jaja.


Men med tävling i sikte och bra träningspass så efter tisdagens spår och uppletande, ja då bestämde sig damen för att börja löpa. Så nu blir det ingen tävling utan parning istället inom två veckor.


Går allt som det är tänkt är det valpar här i sommar och är du intresserad så är du välkommen att höra av dig till mig.


Jag vågar nästan kaxigt lova att det här valparna (om allt går som planerat) blir riktigt trevlig arbetsmaterial. I mitt tycke och smak. ;)


Tävlingsabstinensen är stark och jag ser verkligen fram emot att få mer att jobba med (en hund räcker inte för mig ;))


Då hemsidan uppdateras för fullt gör också bildgallerierna det. Och det smärtar att se fina Tigern, mattes prinsessa   . Någon dag kommer väl även jag förstå att hon faktiskt inte är kvar bland oss   



Protesttiden för kennelnamnet är nu slut och namnet får börja användas


Hertigera's - uttalas HärTiggeras


Må gott alla där ute. och lovar härliga uppdateringar och fler bilder de närmsta dagarna.

 
 
Ingen bild

Lena

7 april 2011 19:57

Vad kul att Kennel namnet gick igenom, hoppas nu på många små goa små rottis vappar..

Hälsningar
Lena å Märta

 
Glimz

Glimz

12 april 2011 12:04

Grattis till ditt fina Kennel namn :) Mmmm det var verklige galet många bort lottningar. Nu får du se fram emot ett gäng egna små vappisar istället, kul!
Sv; Hoppas jag kommer att klara av att förvalta denna guldklimp!
Stor kram o all lycka till dig :D

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 22 januari 2012 13:36

Nu var det alldeles för länge sen sist. Tyvärr blev det ju inga valpar, och kommer inte bli några valpar på Panthera. Orsaken är en förträngning i bäckenet som gör att det med stor sannolikhet kommer bli kejsarsnitt, och det är för mig inget att gå...

Av Annelie - 23 oktober 2011 17:15


Tillbaka efter fantastiska dagar i Kloten, vilka miljöer och träna hund i. Alla hundarna har skött sig exemplariskt (och förare likaså ;)   Panthera har fått flera utmaningar i spåret och jag har faktiskt hittat en liten nyckel till varför hon gå...

Av Annelie - 31 juli 2011 16:10

Nu var det länge sen sist, vi gick alla ner i "jag vill inget alls" när det visade sig att Panthera gått tom. Jag trodde enormt mkt på kombinationen och vet att det med största sannolikhet hade blivit riktigt bra arbetshundar. Men det är väl någon me...

Av Annelie - 9 maj 2011 11:50

Här går vi och väntar för fultl för att få veta - är hon dräktig heller inte. Är hon inte det - ja då lurar hon mig väldigt bra, hon snattar mat som aldrig förr, är lugnare och känns vuxnare.   Nexus och Husse Calle har varit ute och tävlat ige...

Av Annelie - 3 maj 2011 10:07

Panthera är parad i påskveckan och nu hoppas vi såklart på valpar. Uppdatering följer    ...

Ovido - Quiz & Flashcards