tigra

Alla inlägg under mars 2010

Av Annelie - 14 mars 2010 19:31

lyckades vända på dygnet totalt genom att sitta uppe halva natten igår, inte bra. Men det finns så mkt intressant att kika på, och jag som haft mer eller mindre datorförbud hemma på kvällarna (För min nacke) tog chansen att vakna upp ledbruten nää men iallafall chansen att slösurfa så det heter duga.

Det resulterade i att när Rasmus vaknade vid åtta var jag en hemsk mamma och satte igång "teletubbies", gav han vällning (det var väl bra dock) och slängde mig i sängen igen och drog täcket över huvudet, en timme senare låtsades jag fortfarande sova och Erik gick upp och gjorde frukost. Hemskt då jag låg kvar i sängen igår också.


Erik har tillbringat dagen på övervåningen (eller halva) och jag har suttit ute i solen och inte gjort ett dugg! Hundarna har bara varit ute och skrotat på tomten och slappat. Det passade T utmärkt men P höll inte med om den låga aktivitetsnivån så det blir nog lite träning ikväll.


Söndagar brukar annars vara stora "plock-dagen" men inte ens det har det blivit av, golvet blev dammsuget och torkat men sedan fick det vara. Ser ut som ett totalt bombnedslag här hemma - och det känns riktigt bra haha. Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete är mottot för den här veckan tror jag.


Imorgon väntar en ny jobb vecka. Just nu sitter jag och velar över hur mkt jag vill resa i vår. Har möjligheten att fara som en idiot över Europa men kommer nog faktiskt fatta beslutet att inte göra det. Känns konstigt men jag tror det är rätt beslut. De resorna som görs ska jag försöka utnyttja istället och stanna kvar längre.


Våren är annars den stora "nu ska jag förändra allt tiden" det brukar sluta med ett antal sökta kurser till hösten, högflygande planer men i år känns det mest som att jag ska fortsätta på mitt egospår och göra det JAG vill. Även om det är svårt, svårt, svårt att säga NEJ till saker och ting.


So long!





Av Annelie - 13 mars 2010 21:00

Eller snart, hoppas jag.
Här hemma pågår byggandet av övervåningen för fullt. Erik och pappa sliter med reglar, gips och mina härliga (kanske inte om man frågar dem..) idéer.


Det senaste är att jag vill ha spots i trappen och takkupan, vilket resulterar i att Erik måste såga ner allt gips snickarna har satt upp där   , han är väl inte helt nöjd men håller väl med om att ska man göra det så bör man väl göra det ordentligt, och det kommer bli skitsnyggt.


Annars börjar jag så smått känna mig sugen på tävlingssäsong, men det får vänta lite, har ju fortfarande inte kunnat komma igång att spåra. Panthera och jag tränar mkt bakdelskontroll, apportering (hög, låg placering av apport, allt för att få henne att använda huvudet också inte bara farten)

Tigra och jag har tränat en del fjärr och kryp men jag märker att hon är stel i bakpartiet och ska faktiskt lägga lite krut på att massera henne lite oftare. Onödigt tycker säkert någon MEN jag vet att hon mår så mkt bättre när hon får massage regelbundet.


P är bättre i sin rygg, men så förbaskat svårt att hålla henne lugn, ska tillbaka och ta en plåt på ryggen nästa vecka för att se att det inte är något annat än muskulärt (sist hade hon ju så ont att vi inte kunde ta de plåtar vi ville)


Just nu ägnas annars mkt tid till tänkande och funderande. 30 års kris två år för tidigt haha.


Måste avsluta med att berätta om mina kära morföräldrar. De är 85 och 87 år gamla. Igår åkte de tåg, tunnelbana till hötorget, gick och fikade, promenerade vidare till Nalen på föreläsning efter det gick de ner till vasagatan och åt på restaurang. För att ta tunnelbana och tåg hem på kvällen.

Älskade, gulliga - jag blir gråtfärdig av er energi och jag önskar såå att jag har den samma vid er ålder!   


---

Ta hand om er och era nära och kära!





Ovido - Quiz & Flashcards